CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO i USTAWICZNEGO
w Chorzowie
SZKOLNY KODEKS TIK 2.0
1. Nauczyciele w miarę potrzeb wykorzystują przenośne zestawy komputerowe na zajęciach z wszystkich przedmiotów
2. W szczególnych przypadkach nauczyciel zezwala na korzystanie z sieci WIFI podczas lekcji w celu sprawdzenia lub znalezienia niezbędnych informacji
3. Nie posługujemy się danymi z Internetu na zasadzie "kopiuj-wklej".
4. Korzystamy z informacji zawartych w Internecie, przestrzegając praw autorskich, a zatem:
a) przy cytowaniu informacji podajemy jej źródło.
b) podczas zbierania informacji w sieci korzystamy tylko ze sprawdzonych i bezpiecznych źródeł.
c) informacje uzyskane z sieci konfrontujemy z wiadomościami z innych źródeł (podręczniki, prasa, biuletyny, materiały biblioteczne itp.)
5. Zgłaszamy nadużycia w sieci:
a) oszustwa, nieprawidłowości i błędy - osobom odpowiedzialnym za ich usunięcie ze stron internetowych,
b) przejawy rasizmu, ksenofobii, antysemityzmu itp. - odpowiednim organom władzy
c) przejawy w/w zachowań na forach internetowych zgłaszamy ich moderatorom i domagamy się ich wyeliminowania.
6. Nie instalujemy nielegalnego oprogramowania oraz oprogramowania z niewiadomego źródła.
7. Przejawy kradzieży danych zgłaszamy odpowiednim organom.
8. Wszyscy nauczyciele posiadają służbowe konta e-mail'owe, , które w miarę potrzeb ułatwiają kontakty między nauczycielami, uczniami i rodzicami. Zakres kontaktu określają nauczyciele w porozumieniu z w/w.
9. Na stronie szkoły zamieszczamy wszystkie aktualne informacje, a w jej redagowaniu powinni aktywnie brać udział chętni uczniowie pod kierunkiem nauczyciela.
10. Korzystając ze szkolnych pracowni komputerowych i MCI w szkolnej bibliotece stosujemy się do regulaminów oraz do poleceń nauczyciela, używamy ich w celach edukacyjnych.
11. Telefony komórkowe w czasie lekcji są wyłączone lub wyciszone w taki sposób, aby nie przeszkadzały w prowadzeniu zajęć (w wyjątkowych sytuacjach można korzystać za zgodą nauczyciela). W czasie sprawdzianów i kartkówek telefonów komórkowych używać nie wolno.
12. Korzystając z portali internetowych w miejscach publicznych należy pamiętać o swoim bezpieczeństwie w sieci przestrzegając następujących zasad:
a) korzystać z trybu prywatnego;
b) nie podawać znajomym, nawet bliskim i zaufanym, haseł do swoich kont;
c) często zmieniać hasła do swoich kont
d) nie udostępniać w sieci swoich danych, zdjęć, poufnych informacji w sieci i pamiętać, że wszystkie informacje, które udostępniamy mogą być wykorzystane w niewłaściwy sposób;
e) nie wchodzić na strony związane z pornografią, hazardem lub na strony nieznanych i dziwnych stowarzyszeń i organizacji.
f) nie ściągać z sieci plików niewiadomego pochodzenia lub otwierać plików przesłanych przez nieznane nam osoby, gdyż w ten sposób może spowodować wtargnięcie wirusa, który może spowodować utratę danych i lub ich kradzież.
13. Wszyscy dbamy o bezpieczeństwo i dobry stan komputerów w szkole oraz bezpieczeństwo danych i informacji dotyczących szkoły
14. W przypadku osób, które dotąd nie miały kontaktu z komputerami, urządzeniami multimedialnymi pomagamy im, wykazując dużo cierpliwości i tolerancji, pamiętając, że komputer dla ucznia jest czymś, co istniało zawsze ? dla innych może to być nowe i czasem zupełnie nieznane medium.