Jeśli chcesz posłuchać tekstu, zaznacz go i kliknij głośniczek.   Click to listen highlighted text! Jeśli chcesz posłuchać tekstu, zaznacz go i kliknij głośniczek. Powered By GSpeech

06 grudnia 2012 roku przeprowadziliśmy w naszej szkole debatę szkolną dotyczącą obowiązującego kodeksu TIK.

W debacie wzięli udział:

17 uczniów wszystkich klas ZSE w Chorzowie

Nauczyciele: Rafał Głowoc, Barbara Kozera

Debatę na temat kodeksu przeprowadziliśmy w dwóch etapach:

  1. Debaty w wybranych klasach przeprowadzone pod kierunkiem nauczycieli biorących udział w programie
  2. Dwugodzinna debata szkolna, podczas której wybrani uczniowie przedstawili swoje wnioski i uwagi na temat dotychczasowego funkcjonowania kodeksu TIK oraz ewentualnych  zmian.

W wyniku debaty wyłoniły się pewne zmiany do kodeksu, jak również cenne uwagi, które powinniśmy wdrożyć do naszych planów w ramach programu. Wymagają one jednak dalszej dyskusji w gronie nauczycieli i dyrektora szkoły. Postanowiliśmy wprowadzić następujące zmiany:

W punkcie 5 kodeksu było

Zgłaszamy nadużycia w sieci:

  1. oszustwa, nieprawidłowości i błędy - osobom odpowiedzialnym za ich usunięcie ze stron internetowych,
  2. przejawy rasizmu, ksenofobii, antysemityzmu itp. - odpowiednim organom  władzy
  3. przejawy takich zachowań na forach internetowych zgłaszamy ich moderatorom i domagamy się ich wyeliminowania

Po zmianie jest:

Zgłaszamy nadużycia w sieci:

  1. oszustwa, nieprawidłowości i błędy - osobom odpowiedzialnym za ich usunięcie ze stron internetowych,
  2. przejawy rasizmu, ksenofobii, antysemityzmu itp. - odpowiednim organom  władzy
  3. przejawy w/w  zachowań na forach internetowych zgłaszamy ich moderatorom i domagamy się ich wyeliminowania.

W punkcie 6 kodeksu było:

Nie instalujemy nielegalnego oprogramowania z niewiadomego źródła.

Po zmianie jest:

Nie instalujemy nielegalnego oprogramowania oraz oprogramowania z niewiadomego źródła.

Ponadto uczniowie zwrócili uwagę na następujące fakty:

a)    Nie wszyscy nauczyciele udostępniają swój adres mailowy.

b)    Nauczyciele powinni częściej korzystać z laptopów na zajęciach

c)    Prace uczniów zaczerpnięte całkowicie z portali takich jak: ściąga.pl, zadane.pl itp. na zasadzie kopiuj - wklej nie powinny być oceniane.

d)    Powinna zostać stworzona osobna sieć WiFi z pełnym dostępem dla uczniów

e)    Wprowadzenie większej kontroli korzystania z komputerów w szkole poprzez zeszyty z uwagami i informacją kto i kiedy korzysta z pracowni

f)     Uczniowie powinni korzystać z komputerów w celach naukowych, powinni mieć jednak dostęp do portali społecznościowych.

Na zakończenie wszyscy uznali, że dzięki kodeksowi TIK zostały uporządkowane pewne kwestie sporne dotyczące korzystania z pracowni, i w większości sytuacji kodeks jest przestrzegany. Nie można jednak powiedzieć, że jest on już doskonały, należy nadal dyskutować nad niektórymi punktami i wprowadzać zmiany. Obecni pierwszoklasiści wyrazili zadowolenie z faktu, że mogą wziąć udział w tworzeniu zasad, które ich dotyczą.

Oto kilka zdjęć z debaty

 

Współpracujemy z:

JSN Pixel template designed by JoomlaShine.com
Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech